Nakts kafijas krūze ar Ziedoni


Karslstad_Way

Jūtu sava prāta aprobežotību. Jūtu kādu centru, ap kuru tinos. Jūtu kā govs savu ķēdi. Jo vairāk un nervozāk skrienu ap mietiņu, jo ķēde tinas īsāka. Gribu iet, ganīties, izvēlēties, bet ķēde nelaiž. Pie mieta nav izvēles. Nograužu visu līdz zemei savā aplī, bet tālāk netieku. Es pat nezinu, kas tur ir – tālāk. Esmu smieklīgā stāvoklī: izlien kurmis no zemes un saka: “Jauka gan tā tava pļava, vai ne? Sevišķi tajā meža ielocī.” Ko lai es viņam atbildu? Kauns teikt, ka es savā pļavā tālāk par ķēdi neesmu bijis. Es tikai māju ar galvu – lai saprot, kā grib.

Nekas nav tik viegli, kā atrast ceļu tumsā. Dienasgaismā tevi moka šaubas. Tu paļaujies uz citu pēdām, citu riteņu sliedi, cita atstātām zīmēm, vai arī tu ilgi domā: paļauties? nepaļauties? iet tur? vai neiet?

/I.Ziedonis “Epifānijas”/

Komentēt

